11 Ağu 2014

Thassos'ta ilk gece

Thassos'un mavisi ve yeşiline karışmak istedim ve ilk önce valizden, kendi diktiğim ipek elbisemi çıkardım.
Bilgisayarımdaki sorundan dolayı yazılarım gecikti ama işte hallettim ve tüm hızımızla geziye devam edelim.

Hotele yerleşirken hotel sahibinin ikiz kızlarından biri bizimle ilgilendi ve odaya girdiğimizde meyve suları ikram etti. WiFi sorduğumda bize şifreyi verirken adanın genelinde internet ile ilgili sorun olduğunu, ağır olduğunu ve hatta bazen çekmediği konusunda uyardı. Yüzüm asıldı! Sonuç olarak sadece sabahları bir fotoğraf instagramlayabildim. (Takip etmek için instagram hesabım @lilibebek.) Bu arada adada en iyi internet feribottan inince, Limenas'ta girdiğimiz ilk plajda süperdi. Oradaki hotellerde kalırsanız avantajlı olursunuz bu konuda, aklınızda bulunsun.

Hotele yerleşmek için fazla zaman harcamadık. Sadece kırışacak olan elbiselerimi astım ve yine bikinileri giyip bu defa Skala Potamia plajına indik. Golden Beach adı verilen plajın kumu ince ve bence en önemlisi deniz çok yavaş derinleşiyor. Bebekli aileler için özellikle tavsiye ediyorum. Bir çocuk 50 adım da gitse, su neredeyse belini aşmayacak boyda. Suyun ısısı da bu yüzden sıcacık. Denizse berrak ve tertemiz. Balıkları kovalamaca oyunu oynamak için ideal. Biz oynadık;)

Plajda yine internet var gibi görünüp işe yaramıyor bu yüzden artık ısrarcı olmayı bırakıyorum ve bedava şezlonguma uzanıyorum. Bu arada Frappe ısmarlıyorum kendime, eşime bir bira ve kızıma da bir top dondurma. Dondurma hafif keçi sütü kokuyor. Adanın her yeri keçiler ve oğlaklarla dolu. Lili doğal bir şey yediği için içim rahatlıyor. Keçi sütünden şikayetçi olmayan Lili dondurmayı mideye indirince denize geri dönüyor. Hesabı öderken 1 top dondurmaya 1€, frappeye 4€, 500cc biraya da 3,5 € ödüyoruz. Böylece frappenin biradan pahalı olmasına gülüyoruz eşimle. Türkiye'de olsa tersi olurdu çünkü.
(NOT: Frappe= Yunanlılara özgü buzlu soğuk neskafe, bol köpüklü. Artık evde de içiyoruz Lili ile. Oradayken tatmıştı ve çok sevdi. Evde onun için kafeinsiz kahveden yapıyorum. Süt içmek için bir bahane daha buldum. Çok gezen de çok bilirmiş;)

Deniz keyfimizi bitirdikten sonra hotele dönüp akşam için hazırlık yapıyoruz. Duşlar alınıyor. Saçlar taranıyor. Benim makyajım ve kısacık saçlarımı örme törenim bittikten sonra kendimizi dışarı atıyoruz. Evdeyken Thassos'u o kadar çok okudum ki o ilhamla bu üzerimdeki elbiseyi dikmiştim. İlk geceyi onunla geçiriyorum. Omuzlarda zincirler, kollarda çok fonksiyonlu fırfırlar... Yapım aşamalarını hazırlamış olsam da gezi yazılarım bittikten sonra yayınlamayı planlıyorum.

İlk fotoğrafları hotelin merdivenlerinde çekiyoruz. Sonra sahile inip önce liman tarafında tek başına duran binayı görmeye gidiyoruz. Taştan bir bina ve güneşlenirken hep beni çağırıyordu sanki. Yanına gidince Foloklore Museum olduğunu okuyorum kapıda. Başımızı uzatıp şöyle bir göz gezdiriyoruz ama içeri girmemize batan güneş engel oluyor. Çünkü karnımız çok aç ve restoranlarda yer kapmalıyız tabi ondan önce şu limanı son gün ışıklarıyla fotoğraflamalıyız. Sanırım müzeden çok doğa tutkunuyum. Huzur verici değil mi ama şu görüntüler...

Elbise: Kendim diktim (kumaş: ipek saten)
Mavi sandaletler: ELLE
Hasır çanta: Vintage
Gözlükler: Firmoo ( http://www.firmoo.com/prescription-sunglasses-p-2504.html )
Lili tulum: Ben diktim ( baykumas.com kumaş: penye)