6 Ağu 2014

Tatil ve Thassosa Gidiş

Tatil başladığı gibi bitti ve bol fotoğrafla, anıyla hatta harika yemek tarifleriyle döndüm.
Giymek için sabırsızlandığım tüm diktiklerim nasibini aldılar. Yolculukta tercihim kısa tulumdan yana oldu.
Kumaş: Baykumaş.com

Sabah erkenden yola çıktık bayramın ilk günü. Sınırdaki sıkışıklıktan korktuk ve bu nedenle çıkış saatini altıya aldık. Malum bayramda herkes dinlenmek ister. Thassos da Türk'ler tarafından çok tercih edilen bir ada olduğu için böyle uygun gördük. İpsala'ya geldiğimizde sınırdan kolayca geçtik. Lili arabada uyuyordu ve uyandırılmadı bile. Sonra doğru feribota bineceğimiz Keramoti'ye yola çıktık. Yolda otoban ücretli olduğu için yanımızda bozuk Eurolarımız da mevcut. Fazlası ile hazırız tatilimize;)

Keramoti ferbotlarının saatlerini internetten bulup not etmiştim. Dersimi çalışarak gittiğim bir tatildi. Tüm programım adım adım I-pad'imde kayıtlıydı. Feribota araç için kaç - kişi başı kaç, hatta çocuk için kaç para ödeyeceğimizden tüm tatilin bütçesine dek her şeyi düşünmüş ve not etmiştim. İşte feribottan Thassos'un manzarası. Karşı kıyıda Limenas bizi bekliyor.

Limenas'a geldiğimizde şöyle bir çarşıyı gezmek bir de denizine dalıp şu yeni bikinileri şenlendirmek istiyorum. Arabayı ücretsiz otoparka bırakıyoruz ve doğru minicik çarşılarına yol alıyoruz. Yukarıdaki resimde, çarşıda bulunan bir ev ve minik bahçesi var. Çarşıdan aşağıya doğru inince bikinilerle, mayolarla aynı yönde gidenleri takip ediyoruz ki biz de denizde bir serinleyelim.

Limandaki binalar hoşuma gidiyor. Biraz fotoğraflıyorum. Bu binanın üst kısmından devam eden yolda antik kalıntılar var, bir de müze ama Lili sıcakta yürüyemez diyorum kendi kendime, başka zaman. Hadi denize...

Sonunda ilk değil ikinci kafenin kumsalına dalıyoruz, biraz da kapıdaki görevlinin Türkiye'deki otogarlarda otobüse yolcu almak için davrandığı gibi neredeyse bizi kolumuzdan tutup içeriye sokmasının bir etkisi olmuyor da değil. İçeriye son adımımızı atarken WiFi soruyoruz. "YES" diyor. Meğer sonradan anlıyoruz ki adada tek iyi wifi orda var.
Veeee ilk şanslı bikini www.dressale.com 'dan aldığım oluyor. Bazı kumaş parçaları bizden daha şanslı gibi. Dünyanın neresinden geldi ve nerede yıkandı. (bikini link:  http://www.dressale.com/jeweled-strap-bandeau-bikini-set-in-graffiti-print-p-107239.html )

İşte bunlar da dönüş yolunda limanda gördüğümüz balıklar. Denizi çok temiz ve ısısı süper. Üstelik her yerden Türkçe duyuyoruz. Yok yok, sanki biz Thassos'a gitmemişiz de Thassos bize gelmiş. Yunanca daha mı az ne? Hoşumuza gitmiyor değil ama gidip hotelimize yerleşmemiz lazım. Tekrar arabaya binip 15-20 dk yol aldıktan sonra hotelimizin bulunduğu Skala Potamia'ya varıyoruz.

Hotelin bulunduğu kavşağı google mapte ezberlemiştim, eşimin telefonundaki (Samsung Note 3) haritalar uygulamasıyla sokakları çok net görürken I-phone 5S'imdeki bu uygulama sınıfta kalıyor. "Kendime adam gibi bir uygulama bulacağım eve dönünce!" diyorum ve Samsung'la hoteli buluyoruz. Çok aramaya da gerek kalmıyor gerçi. Harika bir yerde ve manzarası da adama Ouzo içirmez mi dersin! Yukarıda hotelin merdivenleri, aşağıdaki fotoğrafta da manzarası var. Temiz ve sakin. Hotel Hera: buradan göz atabilirsiniz: http://www.hotel-hera.gr/ Tek kusuru odalarda internetin çekmemesi derken, bu sorunun tüm kıyıda böyle olduğunu açıklıyor bize görevli. Yine de günde bir yayın yapmayı başarıyorum ama instagramdan, takip etmek için @lilibebek .

Not: bu yazıdaki fotoğraflar I-phone 5S ile çekildi.

9 yorum :

KendinDik.Com dedi ki...

O denize buradan atlayasım geldi! Ohhh ne güzel tatil yapmışsınız. Keyfiniz bol olsun :)

Unknown dedi ki...

Dünyadaki cennetten bi kaç kare :)
Gezilip görülmesi gereken o kadar çok yer var ki... :)
Güzel bir yazıydı :)

dikisdersi dedi ki...

kalimero ...deniz harika görünüyor egeyi hep sevmiştim :))

iyi tatiller

Deneme dedi ki...

iç açıcı fotoğraflar, ben de bloğumdaki çekilişe beklerim,sevgiler..

ANTİGONE dedi ki...

bizim de Eylül tatili planımızda var Thassos. çok keyifli görünüyor ;))

sen kilo mu verdin bu arada canım? fıstık gibisin!

Suzy dedi ki...

Kendin Dik: Süperdi gerçekten, bulduğum yerde atladım:) Ada olduğu için her yer kıyı, her yer plaj. Atlamak için yaratılmış bir ada:)

limonlu kek: Diğer yazılarım da yolda, gerçekten dünyadaki cennet diyebileceğim yazı ise en sonda olacak. Düşün ki bundan daha güzel yerler bile gördüm... Dünyanın kendisi cennet gibi.

birdik binbak: hayırlı olsun çekilişin canım. Bilgisayarımdaki arızadan dolayı fazla giremiyorum. Affet:( Morelim sıfır bu yüzden. Yazılarım da gecikti:(

Antigone: Oyy süper olur. Görün mutlaka. Bu arada vermişim kilo ya, bana söyleyen ikinci kişisin bunu. Tartıldım ben de gidip. İki kilom gitmiş:( Sıska olmayı sevmiyorum. Ordan güzel gözüküyorsa ne mutlu bana:)

Adsız dedi ki...

Gözüm gönlüm açıldı!

gooogoook dedi ki...

Harika kareler, bayıldım:). Muhteşem bir tatil olmuş hem şirin hem de cennetten bir parça. Gitmiş gibi oldum bu güzel yayın için teşekkürler.